یکی از سیستم های تهویه مطبوع که این روز ها طرفداران بسیاری پیدا کرده است، کولر گازی می باشد. به طوری که می توان گفت امروزه درصد قابل توجهی از خانه ها و ساختمان ها از این سیستم برای سرمایش و گرمایش محیط خود استفاده می کنند.

موضوعی که در مورد این سیستم های سرمایشی و گرمایشی قابل توجه است این است که کارخانه جات یا حتی کشور های تولید کننده این لوازم، بسته به کیفیت ساخت، برای قطعات آن دستگاه، طول عمری را تعیین می کنند. به عبارتی ممکن است برندی قدرتمند در یک کشور، قطعه ای با طول عمر 5 سال تولید کند اما برندی دیگر، همان قطعه را با کیفیت پایین تر و به همین سبب با طول عمر پایین تر به بازار عرضه کند.

 در این مقاله قصد داریم تا در مورد موتور کولرگازی استوک صحبت کنیم. پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

موتور کولر گازی استوک

برای دریافت مشاوره و اطلاع از آخرین موجودی و قیمت محصولات با ما تماس بگیرید

چه زمانی می توان از موتور کولر گازی استوک استفاده کرد؟

کولر های گازی و یا به طور کل لوازم برقی، گارانتی دارد؛ به این معنا که در صورتی که دستگاه ظرف مدتی که شرکت ضمانت کننده مشخص می کند، خراب یا به هر دلیلی دچار مشکل شود، آن شرکت بایستی طبق پروتکل های خود، دستگاه را تعویض و یا تعمیر کند.

اما گاهی اوقات، کولر گازی پس از مدت تعیین شده از طرف شرکت ضمانت کننده دچار خرابی و مشکل می شود. در این صورت تمامی هزینه های تعمیر کولر گازی به عهده شماست. این جا است که استفاده از موتور استوک کولر گازی معنا پیدا می کند.

 عمدتاً تحت 2 شرط عمده شما مجبور به استفاده ازموتور  استوک می شوید. یا قطعه پس از زمان گارانتی خراب شود و یا خرابی قطعه شامل گارانتی نشود.

خرید موتور کولر گازی استوک

برند کولر گازی شما نیز در قیمت موتور کولر استوک که قصد خرید آن را دارید، تأثیر می گذارد. برای مثال ممکن است قیمت موتور کولر گازی استوک ال جی بالا تر از قیمت موتور کولر گازی استوک جنرال باشد.

مورد مهمی که در هنگام خرید موتور استوک کولر گازی باید به آن توجه شود، فشار کمپرسور است. فشار کمپرسور بایستی حتما 450psi باشد. در صورتی که فشار از این میزان پایین تر بود، بدانید که میزان کارکرد این کمپرسور بسیار بالا بوده و احتمالا قادر به کمپرس کامل نمی باشد. با توجه به موارد گفته شده، اگر تخصص کافی در این زمینه ندارید، حتما از یک فرد با تجربه کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره و اطلاع از آخرین موجودی و قیمت محصولات با ما تماس بگیرید

کمپرسور کولر استوک

از اصلی‌ترین اجزای تولیدکننده یک کولر گازی، موتور یا کمپرسور نام دارد. هر کولر گازی دارای دو بخش داخلی و خارحی است. بخش داخلی یا یونیت داخلی در داخل ساختمان و یونیت خارجی آن در بیرون از ساختمان نصب می‌شود. کمپرسور کولر استوک نیز در قسمت یونیت خارجی قرار دارد و بیرون از منزل نصب می‌شود. اصلی‌ترین وظیفه کمپرسور افزایش دما و فشار است.  همچنین برای گردش گاز در این سیستم به کمپرسور نیاز است. از اواپراتور گاز کولر را مکش می‌کند و به کندانسور می‌فرستد.

موتور کولر گازی استوک

انواع کمپرسور کولر گازی استوک

امروزه برندهای مختلفی در بازار وجود دارند یکی از بهترین آنها کمپرسور کولر گازی استوک یا دست دوم است که دارای کیفیت و بازدهی فوق‌العاده است. این محصول انواع مختلفی دارد که با توجه به شرایط آب و هوایی از هر کدام از آنها استفاده می‌شود‌. در ادامه به معرفی انواع آن می‌پردازیم.

بیستونی، روتاری و مارپیچی از مدل‌های معروف کمپرسور کولر گازی است. کمپرسور پیستونی از مدل‌های خیلی قدیمی است که تعمیرکنندگان زیادی دارد. این کمپرسور صدای زیادی دارد؛ به همین سبب کمکم از رده خارج می‌شود اما قیمت ارزانی دارد.

کمپرسور روتاری از نظر قیمت از نوع بیستونی گران‌تر است؛ اما صدای کمتر و راندمان بهتری دارد. طول عمر بالاتری نیز نسبت به مدل دیگر دارد. مدل دیگر آن مارپیچی یا اسکرول است. بهترین نوع کمپرسور کولر گازی استوک نوع مارپیچی آن است. این مدل دارای کیفیت خوبی است. راندمان کاری آن بالا بوده و برای کولرهایی با ظرفیت بالا انتخاب خوبی خواهد بود. در داخل این موتور دو قطعه حلزونی شکل یکی ثابت و دیگری محرک، وجود دارد. خروجی باد سرد در این موتور زیاد است. صدای کم آن به نسبت دیگر موتورها نیز یک مزیت عالی محسوب می‌شود. طول عمر بالا، صدای کم و راندمان بالا از ویژگی‌های کمپرسور کولر گازی استوک است.

خرید موتور کولر گازی

در هنگام خرید موتور کولر گازی حتما به چندین نکته مهم باید دقت کنید. اولین نکته مهم توجه به شرایط جوی منطقه‌ای است که در آن قرار دارید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. برای هر یک از شرایط آب و هوایی شمالی یا جنوبی یک مدل مناسب از این کمپرسورها وجود دارد. در هنگام خرید به نام و برند آن دقت کنید. مراقب باشید نمونه‌های فیک را خریداری نکنید. از فروشگاه‌های معتبر مانند ویم کالا برای خرید این کالا اقدام کنید. می‌توانید قبل از خرید با ما تماس بگیرید و مشاوره لازم را انجام دهید. ما به شما کمک می‌کنید بتوانید انتخاب درست و به جایی را داشته باشید. در صورتی که نیاز به خرید دارید مشاوران این مجموعه می‌توانند همراه با شما باشند.

کلام پایانی..

 شما می توانید جهت مشاوره خرید موتور استوک کولر گازی از مشاوران و متخصصان تیم ویم کالا کمک بگیرید. متخصصان ویم کالا با تجربه بالا، به شما در خرید بهترین قطعات استوک کولر گازی یاری خواهند کرد.