راهنمای خرید کولرگازی

کولر گازی ایستاده اداری

کولر گازی ایستاده

نکات مهم در خرید انواع کولر گازی و اسپلیت

اگر به دنبال کولرگازی برای خنک کردن فضای مورد نیاز خود هستید و نمی دانید از چه مدل کولرگازی استفاده نمایید، بهتر است با ما تا انتهای مقاله همراه باشید، تا به پاسخ در مورد سوالات شما در مورد خرید بهترین کولرگازی ، مشخصات فنی ، قیمت خرید و … برسید.

امروزه کولرگازی ها از پرطرفدارترین و متداول ترین تجهیزات برای تهویه مطبوع هوا می باشد برای تامین سرمایش و گرمایش در محیط های ساختمانی و برای ادارات از کولرگازی ایستاده اداری استفاده می شود. کولرگازی در ظرفیت ها ، برندها و مشخصات مختلفی تولید می شوند.

  مشکلات کولر گازی و اسپلیت قاچاق

وجود برخی از تبلیغات در زمینه فروش کولرگازی توسط برخی از فروشندگان سودجوتحت عنوان کولرگازی بانه ای با قیمت ارزانتر و بدون گارانتی با مشکلاتی همراه است در زیر برخی از مشکلات کولرگازی و اسپیلت قاچاق را عنوان کردیم:

  • نداشتن ضمانت و خدمات پس از فروش که برای یک سری خدمات و تجهیزات ، نیاز به سرویس و شارژ دارد.
  • درج برچسب تقلبی روی کولرگازی با ظرفیت پایین تر ، مثلا کولرگازی با ظرفیت 9000، برچسب 12000 را بچسبانند.
  • عدم تهیه برخی از قطعات کولرگازی مانند، کمپرسور، کیت ، فن و…
  • مصرف برق بالاتر، ممکن است برچسب تقلبی روی کولر جهت کم مصرف بودن کولرگازی بچسبانند.
  • برای تشخیص اصل و یا تقلبی بودن هر محصول ، کافی است  تصویر هر محصول را از فروشندگان مختلف خواسته باشید، اگر دیدید هر یک از تصاویر ارسالی با تصویر شما متفاوت است ، نشانه تقلبی بودن محصول می باشد و یا نام ،مدل پنل های کولرگازی و اسیلت قاچاق باشد.
  • نداشتن برخی از مواردی که اعلام شده مثل لوله مسی رایگان
  • تخلیه گاز مبرد کولرگازی در حین عملیات حمل و نصب کولرگازی
  • صدمه به کمپرسور به دلیل نحوه حمل و عبور از مرز های کشور به روش غیر استاندارد و خروج روغن از کمپرسور

با توجه به اینکه کولرگازی از کالاهای ارزان نیست، باید موقع خرید حتما از یک مجموعه حرفه ای و متخصص خریداری شود تا در صورت مشکلات ، به راحتی بتوان مشکل را حل نمود.

چگونگی عملکرد کولر گازی و اسپلیت

تمامی کولرگازی ها بر اساس سیکل تبرید تراکمی کارمی کنند. در کولرهای گازی یا یونیت ها ابتدا مایع مبرد درکندانسور قرار می گیرد یعنی در بخش خارجی کولرگازی (پنل بیرونی) و سپس از طریق لوله های مسی به بخش داخلی متصل می شوند و به گاز مبرد تبدیل می شود و هوای گرم را جذب می کند و هوای خنک را به داخل اتاق می آورد و موجب رفاه افراد می شود.

نحوه محاسبه ظرفیت کولر گازی و اسپلیت

 به ازای هر متر مربع در طبقات وسط ساختمان حدودا 400 تا 600 (BTU) و در طبقات بالا که پشت بام در بالای آنها قرار دارد برای هر مترمربع 600 تا 800 (BTU) باید در نظر گرفته شود. برای یک اتاق 12 متری یک اسپلیت 9000 و برای مساحت 18 متر اسپلیت 12000 و برای سالن 40 متری اسپلیت 24000 و برای سالن 45 متری اسپلیت 32000 می تواند مناسب باشد.

جدول زیر ظرفی کولرگازی را بر اساس میزان فضا تخمین زده است:

 همچنین می توانید برای سهولت بیشتر به جدول محاسبه تقریبی زیر جهت تعیین ظرفیت اسپلیت یا کولر گازی مورد نیاز، با توجه به شرایط و مبانی محاسبات عنوان شده زیر مراجعه نمائید:

ظرفیت کولر گازی یا اسپلیت (BTU) برای واحدهای زیر پشت بام (m2) برای طبقات دیگر (m2)
9000 تا 12 تا 15
12000 تا 17 تا 22
18000 تا 25 تا 35
24000 تا 34 تا 45
32000 تا 45 تا 64
45000 ایستاده تا 55 تا 75
60000 ایستاده تا 75 تا 100
90000 ایستاده تا 110 تا 150

قبل از تهیه کولرگازی حتما به تک فاز بودن یا سه فاز بودن برق مصرفی توجه داشته باشید و میزان آمپر مصرفی برق دستگاه را با آمپر (A) کنتور برق ساختمان مقایسه نمایید.

کولرگازی پرتابل نیاز به نصب کندانسور ندارد و به راحتی راه اندازی می شود.

مشاوره رایگان حق شما می باشد. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.