راهنمای خرید لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

خرید ماشین لباسشویی هم همانند خرید تلویزیون، یخچال و دیگر لوازم برقی، از آن دسته خرید هایی است که تا حدودی برای افراد دشوار بوده و عموماً برای خرید ماه ها دچار تردید هستند. البته که با بالا رفتن قیمت لوازم خانگی، نمی توان بی گدار به آب زد و بایستی در خرید بالاترین دقت را داشت.

اما شما برای خرید ماشین لباسشویی به چه پارامتر هایی توجه می کنید؟ چه معیار هایی در خرید ماشین لباسشویی برایتان اهمیت دارد؟ برند یا کیفیت؟ ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با پارامتر های مهم در خرید ماشین لباسشویی آشنا کنیم تا بتوانید با خیالی راحت و با در نظر گرفتن تمامی جوانب، خریدی مطمئن انجام دهید.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

شما در ابتدای کار باید چندین پارامتر را در نظر بگیرید. این معیار ها مخصوص به خود شما و وابسته به شرایط زندگی شماست. برای مثال باید ماشین لباسشویی را متناسب با تعداد نفرات خانواده خود انتخاب کنید. یا این که در هفته چه میزان لباس کثیف برای شستشو دارید؟

با در نظر گرفتن این معیار ها می توانید به مرحله بعد رفته و دیگر مسائل را بررسی کنید. تیم ویم کالا مقاله ای را برای شما آماده کرده است تا در انتهای این مطلب بتوانید با اطمینان خاطر خرید کنید.

ماشین های لباسشویی در چند سال اخیر به شکل های مختلف به بازار عرضه شدند؛ لباسشویی ها را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • ماشین لباسشویی اتوماتیک (درب بازشو از جلو)
  • ماشین لباسشویی دو قلو (درب بازشو از بالا همراه با خشک کن)
  • ماشین لباسشویی سطلی (درب بازشو از بالا)

هر سه نوع ماشین لباسشویی دارای مزایای و معایبی هستند که بایستی با توجه به نیاز خود، مناسب ترین نوع لباسشویی را انتخاب کنید.

برای خرید ماشین لباسشویی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

ظرفیت: در هنگام خرید ماشین لباسشویی تعداد اعضای خانواده بسیار مهم است. ظرفیت ماشین لباسشویی شما باید متناسب با تعداد اعضای خانواده باشد. اگر خانواده ای 2 یا 3 نفره دارید، لباسشویی با ظرفیت 5 الی 7 کیلویی مناسب شماست. هر چه تعداد اعضای خانواده شما بیشتر شوند، به همان نسبت بایستی ظرفیت ماشین لباسشویی به 8 یا 10 کیلو گرم افزایش پیدا کند.

در صورتی که بیشتر از حد مجاز لباس در ماشین لباسشویی گنجانده شود، هم باعث آسیب به دستگاه می شود و هم لباس ها به میزان کافی تمیز نمی شوند.

حجم لباس های کثیف: پیش از خرید لباسشویی، در نظر بگیرید که چه میزان لباس کثیف خواهید داشت؟ اگر در هفته چندین بار از ماشین لباسشویی استفاده می کنید، بایستی یک ماشین لباسشویی قوی تر انتخاب کنید.

میزان دور چرخش ماشین لباسشویی: دور چرخش ماشین لباسشویی در خشک کردن لباس ها موثر است. واحد اندازه گیری این پارامتر، دور در دقیقه یا RPM (Round Per Minute) است. به عبارتی هر چه دور چرخش یک ماشین لباسشویی بیشتر باشد، پس از اتمام کار، لباس های شما خشک تر خواهند بود. این به این دلیل است که محفظه لباسشویی با قدرت و سرعت بیشتری می چرخد و به همین ترتیب رطوبت لباس ها نیز بیشتر گرفته می شوند.

برنامه های شستشو: با پیشرفت تکنولوژی، ماشین های لباسشویی نیز هوشمند شده اند و برنامه های شستشوی پیشرفته تری برای آن ها تعریف شده است. به طوریکه می توان شستشوی البسه را مطابق جنس آن ها انجام داد. از سوی دیگر انواع روش های آبکشی و شستشو نیز طراحی شده اند که مختصراً می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شستشوی سریع: در صورتی که حجم لباس های شما کم باشد و یا زمان کافی برای شستشو ندارید، می توانید از گزینه شستشوی سریع استفاده کنید. (برای مثال لباس ها در30 دقیقه کاملا شسته می شوند.)
  • آبکشی بدون استفاده از شوینده: ممکن است برخی از لباس ها آن چنان کثیف نباشند. در این صورت می توانید بدون استفاده از شوینده، تنها آبکشی انجام دهید.
  • حالت لکه بر: این برنامه زمانی را برای خیساندن لباس در مواد شوینده در نظر می گیرد و سپس اقدام به شستشوی کامل می کند.
  • آبکشی اضافه: در صورتی که مواد شوینده بیش از اندازه در لباسشویی ریخته شود، ممکن است تمامی مواد از لباس ها پاک نشوند؛ در این حالت می توان از حالت آبکشی اضافه استفاده کرد.
  • بهترین زمان شستشو متناسب با وزن لباس (منطق فازی): با استفاده از این برنامه، دستگاه با توجه به میزان و حجم لباس ها، اقدام به تنظیم حالت و زمان شستشو می کند.

رتبه مصرف انرژی: چند سالی است که سازندگان لوازم برقی توجه زیادی به مصرف انرژی دستگاه کرده و سعی بر این دارند تا هر چه بیشتر مصرف برق آن دستگاه را کاهش دهند. تا چندین سال پیش دستگاهی که رتبه A مصرف انرژی را داشت، دستگاهی بهینه از نظر مصرف برق شناخته می شد اما امروزه رتبه های A+، A++ و A+++ نیز بر روی برچسب انرژی لوازم به چشم می خورند که مصرف برق بسیار کم دستگاه را نشان می دهد.

قیمت: با توجه به تمامی معیار هایی که برای یک دستگاه لیست می شود، نکته مهم بودجه ای است که شما در اختیار دارید. تصمیم گیری درست آن است که دستگاهی که خریداری می کنید، متناسب با بودجه شما باشد. این روز ها با توجه به افزایش بی سابقه قیمت ها، شاهد رشد قیمت ماشین لباسشویی نیز هستیم.

ویژگی هایی که در بالا اشاره کردیم را می توان جزو اصلی ترین معیار های خرید ماشین لباسشویی بیان کرد. در صورتی که در هنگام خرید این چند پارامتر را در نظر بگیرید و مطابق با آن انتخاب کنید، قطعاً خریدی بهینه خواهید داشت.

کلام پایانی

در حسن ختام این مقاله خوب است بدانید که لوازم برقی ممکن است با کوچک ترین اتصالی برق دچار خرابی شوند و این مورد دیگر به مدل لباسشویی بستگی ندارد. پس نکته نهایی، داشتن ضمانت و خدمات پس از فروش یک محصول است. 

بهتر است در هنگام خرید به تاریخ انقضای ضمانت نامه توجه کنید. این روز ها انواع مختلفی از ضمانت و خدمات پس از فروش به مشتریان ارائه می شود. گاها برخی از محصولات ضمانت یک ساله و برخی ضمانت پنج ساله دارند. خدمات پس از فروش نیز گاهاً تعویض کالا و گاهی تعمیر آن محصول را در بر می گیرد.

اگر شما نیز قصد خرید ماشین لباسشویی یا دیگر لوازم برقی را دارید، توصیه می کنیم نکات مهم ذکر شده را در حین خرید رعایت کنید. اگر این مطلب برای شما مفید بود، دوستانتان را هم در مطالعه این مطلب شریک کنید.

اگر برای خرید لوازم خانگی به مشاوره و راهنمایی نیاز داشتید، کارشناسان تیم ویم کالا آماده پاسخگویی به سوالات شما بوده و شما را در خریدی بهتر یاری و همراهی می کنند.