راهنمای خرید کولرگازی

بهترین نکات کاهش مصرف برق در کولر گازی چیست؟

کاهش مصرف برق در کولر گازی

کاهش مصرف برق در کولر گازی می‌توانید یکی از دغدغه‌های اصلی در هر خانواری به شمار برود. قطعا اکثر افرادی که الان در حال مطالعه این مقاله هستند، همیشه با رقم‌های سنگینی در قبض‌های برق خودشان رو به رو می‌شوند و از آنجایی که ممکن است بخش زیادی از رقم‌های مربوط به قبض آنها در رابطه با کولرهای گازی باشد، به دنبال راه حلی برای کاهش مصرف برق در کولر گازی هستند.

برای همین ما تصمیم گرفتیم تا در ادامه این مقاله از سایت ویم کالا اطلاعاتی کاملی را درباره این موارد، در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم رقم‌های سنگینی را در قبض برق خودتان مشاهده می‌کنید، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

بهترین نکات کاهش مصرف برق در کولر گازی

  1. توجه به برچسب انرژی: اولین نکته و شاید مهم‌ترین نکته‌ای که باید برای کاهش مصرف برق در کولر گازی به آن دقت کنید، مربوط به برچسب انرژی کولرهای گازی می‌شود! احتمالا همه شما بر روی لوازم برقی برچسب هایی را دیده اید. برچسب هایی که دارای درجه بندی و رنگ بندی های مختلف هستند. هر چه درجه این برچسب رو به بالا تر و سبز رنگ باشد، به این معناست که این دستگاه مصرف برق پایین تری دارد. این روز ها دستگاه های بسیاری وجود دارند که مصرف برق بسیار پایینی دارند.A، A+ و یا A++ درجه هایی هستند که از نظر مصرف برق بسیار به صرفه و مناسب هستند. توصیه می شود از کولر های گازی استفاده شود که دارای اینورتر هستند. کولر گازی اینورتر متناسب با میزان مصرف، دور موتور را کاهش یا افزایش می دهد.
  2. ظرفیت مناسب دستگاه: اگر کولر گازی را متناسب با ظرفیت ساختمان خود انتخاب کنید، میزان هدر رفت انرژی برق شما به میزان 20 درصد کاهش پیدا می کند. برای مثال اگر محیط خانه شما بزرگ است، استفاده از کولر گازی کوچک با توان پایین به هیچ وجه مناسب شما نیست؛ زیرا نیازمند برق مصرفی بالایی برای خنک کردن محیط خانه شماست.
  3. اطمینان از سلامت دستگاه: مشکلات فنی کولر گازی یا اسپیلت به حد زیادی میزان مصرف برق را بالا می برد. ناسالم بودن دستگاه موجب می شود که قطعات، انرژی بیشتری را برای خنک کردن محیط خانه شما صرف کنند که در نتیجه مصرف برق بالا را موجب می شود.
  4. نصب کولر در مکان مناسب: احتمالا برایتان پیش امده است که در یک ساختمان، با وجود روشن بودن کولر گازی یا اسپیلت، باز هم احساس گرما کنید. این مشکل از آن جا نشأت می گیرد که کولر گازی در مکانی درست نصب نشده است و به عبارتی باد کولر هدر می رود. کارشناسانی در این زمینه وجود دارند که با توجه به محیط خانه شما، بهترین مکان برای نصب پنل داخلی کولر گازی را به شما پیشنهاد می دهند. به طور کلی محل نصب پنل داخلی کولر گازی باید جایی باشد که درصد بالایی از فضای خانه توسط باد کولر پوشش داده شود. برای مثال خوب است که پنل را در هال و محل نشستن افراد قرار دهید.
  5. سرویس کولر گازی در فواصل منظم: سرویس کردن لوازم خنک کننده از واجبات پیش از استفاده از دستگاه محسوب می شود. چه در کولر های گازی و چه در کولر های آبی، لازم است تا عملکرد دستگاه چک شود و در صورت وجود خرابی و مشکل، تعمیر شود. پس حتما هر سال، سرویس کولر گازی را پیش از استفاده از آن انجام دهید. در این صورت با تعمیر مشکلات کوچک، از به بار آمدن مشکلات بزرگتر و متحمل شدن هزینه های چند برابری جلوگیری می شود.
  6. تنظیم دمای متناسب: هنگام استفاده از کولر گازی، دست شما برای تنظیم دما و باد نسبت به کولر آبی باز تر است. بهترین حالت دمایی زمانی است که در یک شرایط پایدار، نه از سرمای زیاد احساس لرز کنید و نه آنقدر باد کولر کم باشد که اصلا خنکی را حس نکنید. بهترین درجه در کولر های گازی بین 24 تا 26 درجه سانتی گراد است.
  7. تمیز نگه داشتن فیلتر کولر گازی: کثیف بودن فیلتر کولر گازی یا وجود گرد و غبار بر روی فیلتر کولر گازی باعث فشار آمدن به دستگاه می شود. فشار به کمپرسور باعث می شود تا کولر گازی برای خنک کردن به برق بیشتری نیاز داشته باشد. توصیه می شود که هر چند وقت یکبار فیلتر را چک کرده و در صورت نیاز نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. عدم تعویض به موقع فیلتر، علاوه بر بالا بردن مصرف انرژی، در طولانی مدت باعث کاهش و افت عملکرد کولر می شود. تعویض به موقع فیلتر، مصرف برق را به میزان 15 درصد کاهش می دهد.
  8. قرار دادن پنل بیرونی کولر گازی در فضای مناسب: گرمای هوای بیرون یا تابش آفتاب بر پنل خارجی کولر گازی که در بیرون ساختمان نصب می شود، تأثیر گذار است. بهترین راه این است که اولا سعی شود تا پنل خارجی کولر گازی در محیطی به دور از آفتاب قرار بگیرد. دوما، در صورتی که مکانی مناسب و به دور از آفتاب وجود نداشت، از سایه بان برای ایجاد سایه و خنک بودن فضای پنل استفاده شود. هر چه فضای قرار گیری پنل خارجی خنک تر باشد، مسلماً میزان برقی که برای تولید باد سرد نیاز دارد، کمتر است و بالعکس.
  9. ترموستات قابل برنامه ریزی: یکی دیگر از روش‎هایی که می‌تواند به شما و برای به دست آوردن کمترین مصرف برق کولر گازی کمک کند، مربوط به ترموستات‌های قابل برنامه ریزی می‌شود. در کل معمولا ترموستات‌ها برای تنظیم دمای خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته زمانی که شما در خانه نیستید هم هیچ دلیلی وجود ندارد که اصلا دمای در خانه شما وجود داشته باشد؛ در این لحظه و به کمک ترموستات‌های قابل برنامه ریزی، شما می‌توانید یک فرمانی را صادی کنید که در زمان عدم استفاده، یا به طور کلی خاموش شوند و یا اینکه با حداقل کارکرد، روشن باشند.

دستگاه کاهش مصرف برق در کولر گازی چیست؟

البته این روز ها با پیشرفت تکنولوژی، متخصصان موفق به ساخت دستگاه کاهش مصرف برق کولر گازی شده اند. دستگاه کاهش مصرف برق کولر گازی، دستگاهی است که پس از اشباع شدن هوای سرد درون کمپرسور، انرژی برق را در خود ذخیره کرده و با این کار از مصرف زیاد برق جلوگیری به عمل می آورد. اما همچنان در کنار تمامی راه هایی که در بالا بیان کردیم، عایق بندی و جلوگیری از هدر رفت بی رویه انرژی توصیه می شود.

مراحل نصب کولر هم می‌تواند بر روی برق مصرفی آن تاثیر بگذارد؟

صد در صد! شاید کمتر کسی به این موضوع دقت کرده باشد و اصلا شاید خیلی از شماها هم اصلا به این موضوع اعتقاد نداشته باشید! ولی باید شما را با این واقعیت آشنا کنیم که اگر کولرهای گازی به صورت اصولی نصب نشوند، قطعا می‌توانند مشکلات مخلتفی را برای شما به همراه داشته باشند که یکی از همین مشکلات مختلف، مربوط به افزایش میزان برق مصرفی می‌شود.

برای همین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد نصب کولر گازی را دارید، حتما با یک متخصص تماس بگیرید تا دچار مشکلاتی به مانند همین موارد، نشوید.

برند هم تاثیری بر روی کاهش مصرف برق در کولر گازی دارد؟

قطعا همینطور است! همانطور که در پست‌های مختلف هم درباره این موضوع صحبت کردیم، هر برندی، کیفیت، امکانات و ویژگی‌های مخصوص به خودش را در محصولات خودش پیاده سازی می‌کند که وجود یا عدم وجود برخی از همین امکانات، می‌تواند تاثیرات مستقیمی را بر روی میزان مصرف برق موردنیاز کولر داشته باشد.

البته برندهای مطرح زیادی در سراسر دنیا هستند که در زمینه تولید کولر گازی فعالیت می‌کنند؛ ولی در بین آنها می‌توان از برند هایسنس به عنوان بهترین کولرگازی از لحاظ مصرف برق اسم برد. کولرهای جدیدی که از برند هایسنس تولید و عرضه می‌شوند، اکثریت دارای کمترین میزان مصرف برق در مقایسه با بقیه برندهای کولر هستند. پس اگر به دنبال کاهش مصرف برق در کولر گازی هستید، محصولات هایسنس می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید باشد.

شما می توانید اطلاعات بیشتری را در مورد کولر های گازی، اسپیلت ها، لوازم خنک کننده و … در وب سایت ویم کالا مطالعه نمایید. در ضمن، متخصصان ماهر ویم کالا آماده ارائه خدمات در زمینه تعمیر لوازم شما هستند. شما می توانید برای مشاوره، با واحد پشتیبانی ویم کالا تماس بگیرید.