کاربرد های باورنکردنی غذاساز

غذاساز یار کمکی و دست راست شما در تمامی کارهای آشپزخانه است.

وسیله ­ای که شما را در خرد کردن موارد غذایی، میکس کردن، رنده کردن، تهیه سس های سالاد و … کمک می­ کند، دستگاه غذاساز است. غذاساز را می ­توان یکی از کامل ترین و پرکاربرد ترین دستگاه‌ ها در آشپزخانه هم برای استفاده معمولی افراد و هم آشپزهای حرفه ­ای شناخت.

با این دستگاه شگفت انگیز، مایع کیک را  به هم بزنید، سبزیجات را خرد کنید، آب مرکبات بگیرید، گوشت چرخ کنید و بسیاری از کارهای دیگری را انجام دهید.

آن چیزی که توانایی انجام تمامی این کارها را به این دستگاه قدرتمند می ­دهد، انواع تیغه­ های قوی و مختلف است که هر کدام برای انجام کار خاصی تعبیه شده ­اند تا شما را در انجام هر کاری که فکرش را بکنید یاری کند. قطعا شما کمتر دستگاهی را در آشپزخانه پیدا می کنید که همه این کار ها را در کنار هم و به خوبی انجام دهد. استفاده از این دستگاه تقریباً شما را از استفاده از هر کدام از دستگاه های همزن یا مخلوط کن بطور مجزا بی نیاز می کند.

دیگر نیازی نیست که وقت خود را برای خرد کردن سبزیجات تلف کنید. یا نیازی نیست که به سختی عمل رنده کردن را انجام دهید؛ کافی است که تمامی کارهایتان را به این دستگاه خلاق بسپارید. با استفاده از این دستگاه به آسانی کارهایتان را انجام دهید و در وقت خود صرفه جویی کنید.

کاربرد غذاساز

فرق غذاساز با خردکن

احتمالا بار ها این سوال برای شما هم پیش آمده است که اگر غذاساز تمامی کار های آشپرخانه را انجام می دهد پس دیگر چه نیازی به استفاده از خردکن می باشد؟ برای  تشخیص خرد کن سیلور کرست تقلبی می توانید با کارشناسان ویم کالا در تماس باشید.خوب است بدانید که همه چیز به خودتان وابسته است. یعنی ممکن است یک سری پارامتر ها برای شما اهمیت داشته باشد که در خردکن وجود دارد. مثلا شما نیاز به یک دستگاه خردکن برای 4 نفر دارید. برای تهیه غذا برای 4 نفر، نیاز شما را یک خردکن پاسخگو است؛ اما اگر می دانید که نیاز شما تهیه غذا برای 10 نفر است، بهتر است از غذاساز بهره ببرید. البته این تنها یک مثال بود. پارامتر های دیگری نیز بیانگر تفاوت این دو دستگاه هستند.

  • حجم و ظرفیت: غذاسازها از لحاظ حجمی، مقدار بیشتری از مواد غذایی را در خود جای می دهند اما خردکن کوچکتر بوده و مقدار کمی از مواد غذایی را برای خرد کردن در خود جای میدهند.
  • قیمت: معقول بنظر میرسد که غذاساز به دلیل کارایی و توانایی های بالایی که در انجام کارهای متفاوت دارد، نسبت به خردکن گران تر است.
  • کارایی: با استفاده از خردکن شما میتوانید انواع سزیجات، میوه ها و آجیل ها را خرد کنید. کارایی غذاساز به نسبت مخلوط کن بیشتر بوده و طیف قابلیت هایی که غذاساز برای شما فراهم می کند بسیار بیشتر از مخلوط کن است.

موارد استفاده از غذاساز

علاوه بر تمامی مواردی ک گفته شد، شما برای هر پخت هر غذا، دسر یا پیش غذا نیاز به غذاساز را در کنار دست خود احساس خواهید کرد.

  • در هنگامی که بخواهید سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا از آن خامه ای سفید رنگ حاصل شود، غذاساز برای شما در نقش همزن ظاهر می شود.
  • اگر بخواهید برای تهیه نان یا انواع کوکی و بیسکوئیت، خمیر آن ها را آماده کنید، غذا ساز در نقش ورز زن ظاهر می شود.
  • آیا رنده کردن سیب زمینی برای تهیه کوکو یا کتلت برای شما کاری دشوار و طاقت فرسا است؟ رنده کردن سیب زمینی ها را به عهده این دستگاه غذاساز بگذاید.
  • تمایل دارید که چیپس خانگی درست کنید اما قادر به ورقه ورقه کردن سیب زمینی ها به نازکی چیپس های آماده نیستید؟ تیغه چیپس ساز این کار را برای شما انجام می دهد.
  • کره بادام زمینی خانگی بسازید.

طرز استفاده از غذاساز

غذاساز در کنار شما یک کدبانوی تمام عیار است. برای شروع پخت هر غذا یا دسر در آشپزخانه اولین کاری که باید بکنید، آماده کردن دستگاه غذاساز برای شروع آشپزی است.

  1. تیغه ی مورد نظر خود را مطابق نیاز خود به درستی در سرجای خود قرار دهید.
  2. مواد غذایی اولیه خود را درون غذاساز بریزید.
  3. با استفاده از کلید روشن و خاموش دستگاه، آن را روشن کنید.

کاربرد تیغه­ های غذاساز

تیغه های این غذاساز وظایف خرد کردن مواد غذایی برای سبزی خورشتی یا پیاز خورد شده، رنده کردن برای رنده کردن هویج و مواد مورد نیاز در سالاد و یا تهیه مواد کوکو، برش حلقه ای برای حلقه کردن خیار هویج و یا حلقه کردن برای انواع تزئینات، آسیاب کردن برای آسیاب کردن انواع سبزیجات خشک یا مغزی جات را بر عهده دارند.

با استفاده از دیگر تیغه های این دستگاه غذاساز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • همزن
  • آب مرکبات گیر
  • چیپس ساز
  • رنده درشت و رنده ریز
  • رب ساز
  • خلال ساز
  • و …

بهترین مارک غذاساز

درمیان انواع مارک های مختلف غذاساز، یکی از بهترین غذاساز ها، غذاساز سیلور کرست است. این دستگاه چند کاره یار همیشگی شما در آَشپزخانه است که شما را در رنده کردن، مخلوط کردن، پوره کردن و هم زدن کمک می کند. این غذاساز از 4 تیغه با جنس استیل ضد زنگ تشکیل شده است که در تهیه سالاد، خرد کردن پیاز، تهیه انواع آبمیوه و اسموتی همراه شماست. این دستگاه یک مخلوط کن 1 لیتری دارد که با تیغه فولادی، مناسب برای تهیه نوشیدنی های خنک همراه با تکه های یخ است. تمیز کردن غذاساز سیلور کرست بسیار آسان است؛ چرا که تمامی قطعات آن قابل شستشو حتی در ماشین ظرفشویی است. برند سیلور کرست از قدرتمند ترین برندها در ساخت غذاساز است؛ چرا که با قدرت بالا بهترین عملکرد را به شما ارائه می دهد.

از این جهت نیز می توان غذاساز سیلور کرست را به عنوان یکی از بهترین مارک های غذاساز دانست چون از نظر امنیتی بسیار مورد قبول می باشد. یعنی اگر تیغه های این دستگاه به درستی در سر جای خود قرار نگرفته باشند، کار با این دستگاه تا هنگام جایگذاری درست تیغه و قطعه های آن ممکن نیست. همچنین در هنگام کار با غذاساز سیلور کرست شما هیچ گونه لرزشی را در آن حس نخواهید کرد. از نظر شکل ظاهری، غذاساز سلور کرست طراحی بسیار ساده و سبکی دارد که مورد قبول عامه مردم می باشد.