با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی در تمامی زمینه ها از صنایع تولیدی گرفته تا مسائل مالی و ارزی، چند سالی است که شاهد روش های جدید و نوین کسب و کار هستیم.

یکی از مواردی که چندین سال است که درباره آن بسیار شنیده اید، بازار پر رونق ارز های دیجیتال است. افراد زیادی این روز ها با استفاده از ارز های دیجیتال به کسب درآمد می پردازند؛ البته باید گفت که در صورت داشتن مهارت کافی در این زمینه، قطعا به درآمد بالایی نیز دست خواهید یافت.

اگر شما نیز اهل کار کردن با رمز ارز ها هستید و در این مسیر با مشکلاتی رو به رو هستید، این مقاله برای شما نگارش شده است. در این مطلب سعی داریم تا یکی از مشکلات شما را رفع کنیم. پس توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نگاهی به بازار ارز های دیجیتال

در بازار ارز های دیجیتال، بیت کوین پر طرفدار ترین ارز به شمار می آید. از سوی دیگر، کار کردن در این حوزه نیازمند تجهیزات و دانش مختص به خود است. یکی از ابزار هایی که افراد در این کار از آن استفاده می کنند، ماینر ها می باشند.

خارج از توضیحات علمی در مورد چیستی ماینر، از نظر فنی می توان با بیانی ساده گفت که ماینر دستگاهی است که نیاز به جریان همیشگی برق دارد، نیاز است تا همیشه روشن و در حال کار باشد و نیز سخت افزار و نرم افزار قدرتمندی می طلبد.

یکی از مشکلاتی که در این راستا برای این دستگاه پیش می آید، بالا رفتن بیش از حد دمای آن به واسطه فعالیت دائمی و جریان برق آن است. پس به عبارتی چون دستگاه در 24 ساعت شبانه روز روشن بوده و دائما فعالیت می کند، حرارت آن بالا می رود.

حتما به این نکته توجه کنید که حرارت بالا برای ماینر بسیار سم است. افزایش دما و حرارت، عملکرد صحیح دستگاه را با اختلال مواجه خواهد کرد و رفته رفته باعث کاهش عملکرد دستگاه می شود و در نهایت، نتیجه کار برای شما رضایت بخش نبوده و آن چه که شما می خواهید نخواهد شد.

توجه داشته باشید که داغ شدن بیش از حد دستگاه هم بر عملکرد نرم افزاری تأثیر منفی می گذارد و هم بر عملکرد سخت افزاری آن. بدین صورت که با افزایش دمای دستگاه ممکن است یکی از قطعات آن بسوزد.

حال اگر در زمینه ماین کردن فردی تازه کار باشید حتما با خود فکر می کنید که چگونه باید دمای ماینر را کاهش دهیم؟ پس شما باید برای خنک کردن دستگاه به دنبال راه حل بگردید.

کولر گازی برای ماینر، بهترین راه حلی است که پیش روی شما قرار می گیرد. این مقاله نیز راهنمایی برای خنک سازی ماینر با کولر گازی است که برای شما آماده شده است.

چگونه دمای ماینر را کاهش دهیم؟

استفاده از خنک کننده برای ماینر از اهمیت بسزایی برخوردار است. این نکته آن چنان مهم است که غفلت از آن به هیچ وجه ممکن نیست.

استفاده از خنک کننده هایی مثل فن ها، کولر های آبی یا سلولزی، کولر گازی و … برای ماینر ها پیشنهاد می شود. البته گفتنی است که استفاده از هر کدام، در شرایط آب و هوایی متناسب، بهترین کار است. برای مثال در مناطقی که رطوبت هوا بالا باشد، استفاده از کولر آبی گزینه مناسبی نبوده و کولر گازی بهترین انتخاب است.

در ادامه، چند روشی که با استفاده از آنها می‌توانید دمای ماینر را کاهش دهید را به شما معرفی می‌کنیم:

  • قرار در اتاقی با پنجره باز: ابتدایی‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید، همین مورد است و به این صورت، نیازی به هیچ هزینه اضافی هم ندارید. فقط باید ماینر را در اتاقی قرار دهید که یک پنجره یا دریچه در آن اتاق، وجود داشته باشد.
  • انتقال گرما: برای استفاده از این روش، شما نیاز به کانال یا لوله دارید تا بتوانید گرما را منتقل کنید.
  • گردگیری: باید تمامی گرد و غبارهای موجود بر روی دستگاه را از بین ببرید. چون هر نوع گرد و غبار، می‌تواند تاثیرات مستقیمی را بر روی عملکرد کلی دستگاه ماینر بگذارد.
  • تعویض خمیر سیلیکون: طبق بررسی‌ها، شما باید هر 6 ماه، خمیر مایع سیلیکون دستگاه ماینر را تعویض کنید.
  • کولر گازی: همانطور که در بالا هم توضیح دادیم، کولرهای گازی می‌تواند یک پیشنهاد مناسبی برای مناطق مرطوب باشد.
  • کولر آبی: کولرهای آبی هم در کنار کولر گازی، یک پیشنهاد عالی برای کاهش دمای ماینر به شمار می‌روند. ولی باید در زمانی از آن استفاده کنید، که رطوبت زیادی در هوا وجود نداشته باشد.
  • استفاده از فن: معمولا تمامی ماینرها، یکسری فن‌هایی را در خودشان دارند تا بتوانند دمای خودشان را در وضعیت کنترل شده نگه دارند؛ ولی فن‌های اضافه می‌تواند تاثیرات مثبت بیشتری را بر روی مراحل خنک سازی ماینر بگذارد.

مقایسه مصرف برق ماینر با کولر گازی

در مرحله اول باید بدانید که هر ماینر، برق مصرفی خاص خودش را دارد که این موضوع برای کولرهای گازی هم صدق می‌کند. ولی اگر بخواهیم به صورت کلی بخواهیم برق ماینر با برق مصرفی کولر گازی مقایسه کنیم، باید بگوییم که حدودا در یک اندازه هستند.

البته این مدرک علمی درباره این موضوع وجود ندارد. در سال 1400، یک بیانیه از سمت سخنگوی صنعت برق صادر شده بود که درباره همین موارد صحبت می‌کردند که در این مصاحبه، دقیقا به همین موضوع اشاره کرد.

چگونه اداره برق ماینر را پیدا میکند

همانطور که می‌دانید، ماین کردن در ایران باید به صورت قانونی انجام شود؛ طبق همان مصاحبه‌ای که در بالا به آن اشاره کردیم، سخنگوی صنعت برق اعلام کرده بود که فقط 13 درصد از دستگاه‌های ماینر در ایران، به صورت قانونی کار می‌کنند.

البته اگر شما هم جزو افرادی هستید که قانونی در حال ماین ارز دیجیتال هستید، باید بگوییم که اصلا نیازی به نگرانی ندارید و با خیال راحت می‌توانید مراحل ماین را انجام دهید. ولی در صورتی که مراحل ماین ارز دیجیتال را به صورت غیرقانونی انجام می‌دهید، باید بگوییم که هر لحظه باید استرس داشته باشید که مبادا اداره برق شما را پیدا و دستگاه شما را مصادره کند.

البته این جریمه، فقط به مصادره دستگاه‌های ماینر ختم نمی‌شود؛ چون طبق صبحت‌های سخنگوی صنعت، علاوه بر مصادره شدن ماینر، شخص متخلف باید جریمه‌های نقدی را هم پرداخت کند و همچنین به مراجع قانونی نیز احضار می‌شود.

برای همین این سوال ممکن است در ذهن افراد مختلفی به وجود بیاید که اداره برق، چطور می‌تواند این افراد متخلف را پیدا کند. باید بدانید که امروزه به مانند چند ده سال پیش نیست و همه دستگاه‌ها به صورت دیجیتالی هستند که یعنی تمامی وضعیت برق منزل شما رصد می‌شود.

همانطور که می‌دانید، برق مصرفی موردنیاز دستگاه‌های ماینر، بسیار بیشتر از برق مورد نیاز مصارف روزانه است که همین موضوع باعث افزایش برق مصرفی می‌شود که اداره برق به راحتی می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن، از این موضوع مطلع شود.

کولر گازی مناسب برای ماینر

وب سایت ویم کالا، یکی از حرفه ای ترین فروشگاه های کولر گازی است که به طور تخصصی به فروش این کالا می پردازد. به همین دلیل عموما برای هر منظور، بهترین مدل از کولر گازی را به شما پیشنهاد می دهد.

موضوع مورد بحث ما در این مقاله کولر گازی برای ماینر است. پس در نظر گرفتن شرایط محیطی دستگاه بسیار حائض اهمیت است. کولر گازی که برای ماینر در نظر گرفته می شود باستی ویژگی هایی داشته باشد که عملاً عملکرد دستگاه ماینر را مختل نکند.

برای مثال بایستی سایز و اندازه مناسبی داشته باشد و در عین حال اتاق را به میزان کافی خنک کند.

فروشگاه ویم کالا یک سری کولر های گازی با عملکرد عالی و حرفه ای را برای دستگاه های ماینر در نظر گرفته است که دارای ویژگی های بسیار خوب و کاربردی هستند.

ویژگی های کولر گازی مناسب ماینر

کولر گازی های پیشنهادی ویم کالا:

  • کوچک بوده و در عین حال سرما زیادی دارند.
  • نصب آن ها آسان است.
  • جا به جایی آن ها آسان بوده و به راحتی قابل جا به جایی هستند.
  • دریچه های قابل جا به جایی و تنظیم دارند.
  • و …

هزینه خنک کننده ماینر چقدر است؟

شاید به این فکر کنید که هزینه ماهیانه خنک کردن ماینر چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که پارامتر های زیادی در این موضوع دخیل هستند. محیط جغرافیایی، مکان قرار گیری ماینر، نوع دستگاه خنک کننده، تعداد ماینر ها و مواردی از این قبیل بر هزینه نهایی تأثیر می گذارند.

در صورتی که در مورد خنک کردن دستگاه های ماینر و کولر گازی مناسب برای ماینر سوالی داشتید می توانید از طریق واحد پشتیبانی اقدام به برقراری ارتباط کنید. همچنین می توانید قیمت کولر گازی برای ماینر را نیز از همین طریق استعلام کنید.

کلام پایانی

افراد حرفه ای در زمینه استخراج بیت کوین بر این باورند که در صورتی که تدابیر لازم برای خنک کردن ماینر در نظر نگیرید، دیر یا زود دستگاه شما عملکرد صحیح خود را از دست خواهد داد و دیگر ادامه فعالیت با آن ماینر ممکن نخواهد بود.

پس در صورتی که قصد ادامه فعالیت در این زمینه را دارید، سعی کنید تا از ابتدا اصولی شروع کنید. فعالیت شدید دستگاه به اضافه جریان برق دستگاه، حرارت ماینر را چندین برابر می کند. همین موضوع باعث می شود تا نتوان دستگاه را بدون خنک کننده رها کرد.

از آن جا که ویم کالا به طور تخصصی در زمینه کولر گازی فعالیت می کند، بهترین مشاور برای شما در زمینه خرید کولر گازی برای ماینر است. به راحتی و تنها با یک تماس تلفنی می توانید با مشاوران ویم کالا صحبت کنید تا آن ها پس از توضیح محیط قرار گیری ماینر و دیگر ویژگی ها، بهترین و مناسب ترین کولر گازی برای ماینر را به شما پیشنهاد دهند.

ویم کالا کولر گازی در انواع سایز و برند را موجود داشته و کولر مد نظر شما را به اقصی نقاط کشور ارسال و درب منزل به شما تحویل می دهد.

شماره تماس های مذکور در سایت، پل ارتباطی شما با کارشناسان ویم کالا هستند.