در مورد ریموت کنترل همه کاره چه می‌دانید؟

همه ما امروزه با رشد و پیشرفت تکنولوژی شاهد تولید محصولات جدید و مجهز هستیم. یکی از کاربردی ترین وسایلی که در طی سال های اخیر تولید و استفاده از آن افزایش یافته، ریموت کنترل است. عملکرد ریموت کنترل همه کاره بدین صورت است که به جای استفاده از چند کنترل برای دستگاه های مختلف مانند تلویزیون، کولر و … می توانید صرفا از یک کنترل همه کاره استفاده کنید. عملکرد این ریموت کنترل همه کاره بدین صورت است که با استفاده از کدهای خاصی که صرفا مربوط به همان دستگاه است، تنظیمات مورد نظر در کنترل ایجاد و ذخیره می شود. سپس این ریموت با سایر مورد نظر هم تطبیق داده می شود تا هر زمان که بخواهید از آن استفاده کنید. پس از این که کد اصلی توسط ریموت کنترل به تلویزیون ارسال شد، دستگاه (کولر یا تلویزیون) بررسی کرده و تشخیص می دهد که آیا از این کنترل می توان از راه دور استفاده کرد یا خیر؟

با توجه به این که اهمیت استفاده از ریموت کنترل همه کاره امروزه افزایش یافته، در این مقاله قصد داریم به طور کامل به بررسی آن بپردازیم.

کنترل همه کاره

 

کنترل همه کاره چیست؟

کنترل همه کاره یک نوع ریموت است که به یک IC الکترونیکی خاص مجهز شده و به همین دلیل قابلیت تغییر فرکانس دارد. در واقع همان طور که می دانید هر دستگاهی دارای یک کنترل با گیرنده ای و دارای فرکانس مختص خود کار می کند. بنابراین برای این که بتوان از این کنترل برای دستگاه های دیگر هم استفاده کرد، باید طول موج و بسامد مورد نظر به همان دستگاه جدید ارسال شده تا این طول موج برای دستگاه جدید قابل پردازش و دریافت شدن باشد.

برای درک بهتر این موضوع می توان گفت که کنترل های معمولی تک فرکانسی هستند. به همین دلیل صرفا فرکانس مخصوص خود را به دستگاه مورد نظر ارسال کرده و فقط می توان برای همان دستگاه از آن استفاده کرد. در صورتی که کنترل های همه کاره امکان تغییر فرکانس در آن ها وجود دارد. بدین صورت که تا 5000 فرکانس را پشتیبانی کرده و برای آن می توانید فرکانس های جدید و مختلف را برای آن تعریف و مشخص کنید.

انواع ریموت کنترل همه کاره

بر اساس ویژگی ها و تعاریف ذکر شده در مورد ریموت کنترل، می توان گفت که امروزه به دلیل کاربردهای مختلف و متنوعی که ریموت کنترل همه کاره دارد؛ در انواع مختلفی هم تولید می شود. به طور کلی از جمله کاربردی ترین انواع ریموت کنترل همه کاره می توان موارد زیر را نام برد:

  • ریموت کنترل همه کاره تلویزیون
  • ریموت کنترل همه کاره گیرنده دیجیتال
  • کنترل همه کاره دستگاه DVD
  • ریموت کنترل همه کاره دستگاه ویدئو پروژکتور
  • ریموت کنترل همه کاره دستگاه گیرنده مرکزی
  • ریموت کنترل همه کاره کولر گازی

نحوه تنظیم کنترل همه کاره برای تلویزیون و دستگاه های مختلف

همان طور که در پاراگراف های بالاتر هم ذکر شد، برای استفاده از ریموت کنترل همه کاره باید فرکانس و کدهای مختص دستگاه تنظیم و سپس به دستگاه ارسال شود. از طرفی همان طور که می دانید دستگاه های مختلف و تلویزیون ها هر کدام دارای فرکانس های مختلفی هستند. به همین منظور در ادامه این مطلب چند روش از بهترین روش های تنظیم کنترل همه کاره را بررسی می کنیم.

  • روش ست کردن کنترل همه کاره LCD مدل 1210 یا مادر ال سی دی

یکی از مدل های رایج کنترل تلویزیون LCD، کنترل همه کاره مدل 1210 است. برای استفاده از این ریموت کنترل باید از دو باتری نیم قلمی استفاده کنید. سپس برای فعال کردن ریموت کنترل به پشت کنترل نگاه کنید تا نام برند آن را ببینید. در پشت کنترل معمولا نوشته می شود که کدام یک از دکمه های کنترل را باید فشار دهید تا فرکانس دستگاه نمایش داده شود. پس از فشردن دکمه های مورد نظر فرکانس مختص دستگاه سریعا تنظیم می شود.

  • استفاده از دفترچه راهنما

در صورتی که اطلاعات کافی در مورد جدول تنظیم فرکانس برند تلویزیون یا ریموت کنترل خود پیدا نکردید، بهترین روش استفاده از دفترچه راهنما است. در دفترچه راهنما کد سه رقمی یا 5 رقمی مربوط به فرکانس دستگاه نوشته شده است. پس از پیدا کردن کد به صورت همزمان دکمه set و power را فشار دهید. با این کار چراغ قرمز روی کنترل به صورت مداوم روشن می شود. سپس باید کدی که از دفترچه پیدا کردید را وارد کنید. بعد از وارد کردن این کد، چراغ قرمز روی کنترل به صورت اتوماتیک خاموش شده و سپس می توانید از کنترل استفاده کنید.

  • ست کردن کنترل همه کاره با روش سرچ دستی

برای ست کردن کنترل همه با روش سرچ دستی کافی است که ابتدا تلویزیون را روشن کرده و ریموت کنترل را روبروی تلویزیون بگیرید. سپس دکمه set و power را به صورت همزمان فشار داده و نگه دارید تا چراغ led روی کنترل روشن شود. سپس هر 3 تا 4 ثانیه یک بار دکمه +CH را فشاردهید تا یک فرکانس جدید به سمت تلویزیون ارسال شود. نکته مهم در این روش این است که فقطبه صفحه تلویزیون نگاه کنید تا هر وقت کانال تلویزیون عوض شد، مجددا دکمه Set را فشار دهید و بردارید تا فرکانس مورد نظر شما در کنترل ذخیره شود.

پس از انجام این مراحل، تست کنید که آیا همه دکمه های ریموت کنترل به درستی کار می کند یا خیر؟ در صورتی که یکی از دکمه ها هم به درستی کار نمی کرد، باید مجددا مراحل ذکر شده را تکرار کنید.

  • تنظیم ریموت کنترل با روش سرچ اتوماتیک

برای تنظیم ریموت کنترل همه کاره با روش سرچ اتوماتیک نیز کافی است که ابتدا تلویزیون را روشن کرده و ریموت کنترل را روبروی آن بگیرید. سپس دکمه های set و power را به صورت همزمان فشار دهید تا چراغ led روی آن روشن شود. مجددا دکمه power را فشار دهید تا به صورت اتوماتیک هر 3 ثانیه یک بار یک فرکانس جدید به سمت تلویزیون شما ارسال گردد.

خرید ریموت کنترل همه کاره از ویم کالا

در این مقاله به طور کامل با ریموت کنترل همه کاره، عملکرد و نحوه ست کردن آن برای دستگاه ها و تلویزیون های مختلف آشنا شدید. بنابراین در صورتی که کنترل تلویزیون شما به هر دلیلی آسیب دیده یا کنترل کولر گازی شما عملکرد مناسب و مطلوب اولیه را ندارد، بهترین گزینه خرید ریموت کنترل همه کاره است. با توجه به این که ریموت کنترل قیمت مقرون به صرفه و مناسبی که دارد، می توانید از آن برای همه دستگاه های مختلف و پس از تنظیم فرکانس دستگاه استفاده نمایید.  انواع ریموت کنترل های مختلف را با کیفیت بسیار بالا و قیمت مقرون به صرفه از فروشگاه ویم کالا خریداری نمایید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره و اطلاع از آخرین موجودی و قیمت محصولات با ما تماس بگیرید