در حال نمایش 15 نتیجه

کولر گازی پرتابل چیست؟

یکی از کاربردی ترین انواع کولرهای گازی که به عنوان کولرهای گازی یک تکه هم شناخته می شود، کولر گازی پرتابل است. این کولر در سایز کوچکی طراحی و تولید می شود و برای استفاده از آن نیازی به نصب کردن کولر و حمل کردن آن نیست. علاوه بر این، یکی از ویژگی های مهم کولر گازی پرتابل این است که به یک کمپرسور و لوله های خرطومی مجهز شده است. به همین دلیل با استفاده از این کمپرسور و لوله خرطومی آن، گرمای ایجاد شده به بیرون منتقل می شود. کمپرسور تعبیه شده درون کولر، در انواع مختلفی از جمله پیستونی ، اسکرال و روتاری تولید می شود. به همین دلیل برحسب ظرفیت کولر گازی، نوع کمپرسور مورد استفاده در آن تغییر می کند. یکی دیگر از ویژگی های مهم و قابل توجه در کولر گازی پرتابل این است که امکان تنظیم کردن کولر نیز از 2 تا 3 متر وجود دارد.

یکی از ویژگی های مهم کولر گازی پرتابل این است که برای استفاده کردن از برق تک فاز استفاده می کند. علاوه بر این، به منظور استفاده آسان و در زمان های مختلف، این کولر با استفاده از جدیدترین فناوری های روز دنیا و به صورت مجهز تولید می شود و صدای بسیار کمی دارد.

کولر گازی پرتابل چگونه کار می کند؟

در کولر گازی پرتابل ، دو موتور وجود دارد که یک موتور جریان هوای خنک را از بالا به بیرون منتقل می کند و موتور دیگر هوای گرم حاصل از عملکرد کمپرسور را از پشت دستگاه خارج می کند.

در فضایی که کولر گازی پرتابل مورد استفاده قرار می گیرد باید یگ دریچه برای خروج هوای گرم در نظر گرفت.

در کولر گازی پرتابل آب حاصل از تعرق کولر توسط دستگاه خارج نمی شود و در صورتی که محفظه پر شود، کولر پیغام خطا می دهد و شما به راحتی می توانید با وصل کردن شلنگ مخصوص، آب را تخلیه نمایید. در کولرهای گازی معمولی این لوله ها به بیرون منتقل می شوند.

مزایای استفاده از کولر گازی پرتابل

کولر گازی پرتابل با توجه به این که در سایز کوچک و با وزن کم ساخته می شود، به راحتی می توان در مکان ها و فضاهای مختلف از آن استفاده کرد. علاوه بر این، استفاده از این نوع کولر مزایای مختلف دیگری نیز وجود دارد که به شرح زیر است:

  • قدرت خنک کنندگی بالا
  • دارای ظرفیت هوا دهی بالا و خنک شدن سریع محیط
  • طراحی شده با ظاهر زیبا و امکان استفاده در محیط های مختلف
  • دارای قابلیت های سرمادهی و گرمادهی و کاهش و صرفه جویی در هزینه ها
  • مجهز شده به فیلتر چند لایه به منظور بهبود کیفیت هوا
  • مجهز شدن به کمپرسور و عدم نیاز به صرف هزینه های جدا برای خرید کمپرسور
  • جلوگیری از وارد شدن گرد و غبار به داخل
  • ایجاد سرما بدون رطوبت
  • دارای عملکرد کم صدا
  • مجهز به فیلترهای قابل شستشو
  • مجهز به کنترل از راه دور
  • نصب سریع و آسان
  • عدم نیاز به سیم کشی برق و لوله کشی برای عبور هوا
  • امکان تنظیم کردن دور فن کولر

انواع کولر گازی پرتابل

  • کولر گازی تک لوله یا “Single Hos”
  • کولر گازی پرتابل دو لوله یا  “Doul Hose”

کولر گازی تک لوله یا “Single Hos”

این مدل کولر گازی تنها یک لوله برای خروج هوای گرم دارد و هوای مورد نیاز برای کمپرسور از فضای محیط تامین می شود هر چه میران ظرفیت این کولرها بالا باشد به همان اندازه میزان خنک کنندگی بیشتری دارند.

کولر گازی پرتابل دو لوله‌‌ای یا “Dual Hose”

همانطور که از اسم این کولرها پیداست، این کولرها دارای دو لوله هستند. اما هر دو لوله مخصوص خروج هوای داغ از داخل دستگاه نیستند . یکی از این لوله‌ها هوای داغ رو بیرون میبرد و لوله دیگر هوای مورد نیاز کمپرسور را تامین میکند.این کولر ها فضای ساختمان را نسبت به کولرهای تک لوله زودتر خنک می کنند.

این دستگاه‌ها عمر طولانی‌تری از تک لوله‌ها دارند و البته کمتر هم در بازار موجود هستند.

برای دریافت مشاوره و اطلاع از آخرین موجودی و قیمت محصولات با ما تماس بگیرید

نحوه نصب کردن کولر گازی پرتابل

برای نصر کردن کولر گازی پرتابل، ابتدا محل مناسب برای نصب کردن کولر را انتخاب کنید. سپس یک پریز برق تک فاز انتخاب کنید تا قابلیت تامین کردن حداقل 15 آمپر بدون افت فشار را داشته باشد. سپس یک قسمت را باید برای تامین و عبور کردن هوای گرم در نظر بگیرید. بدین صورت که این قسمت باید به گونه ای باشد تا بتوان لوله خرطومی کولر را از داخل دستگاه به دریچه مورد نظر متصل کرد.

نکات خرید کولر گازی پرتابل

با توجه به مزایای ذکر شده در مورد کولر گازی پرتابل، تولید این کولر در طی سال های اخیر افزایش چشمگیری پیدا کرده است. به همین دلیل برندها و شرکت های تولید کننده مختلف انواع کولرهای گازی پرتابل را با ویژگی ها و مشخصات مختلف تولید می کنند. به همین دلیل ممکن است انتخاب و خرید کولر گازی پرتابل کار آسانی نباشد. به همین دلیل زمان خرید توصیه می شود به نکات مهم زیر توجه داشته باشید:

  • انتخاب و تعیین کردن محیط مورد نظر برای نصب کولر

اولین و مهم ترین نکته ای که باید زمان خرید کولر گازی پرتابل به آن توجه کافی داشته باشید، تعیین کردن مکانی است که قصد نصب و استفاده کولر در آن را دارید. برای مثال برای محیط های 20 متر مکعبی، کولرهایی با توان 2.5 کیلووات، برای محیط های 30 متر مکعب، کولری با توان 3 کیلو وات، محیط های 40 متری کولری با توان 4.2 کیلووات و برای مکان های 50 متری، یک کولر با توان 5.6 کیلووات مناسب است و پیشنهاد می شود.

  • مجهز شدن به سیستم رطوبت گیر

نکته مهم دیگری که بای مد نظر داشته باشید، این است که اگر می خواهید از کولر در محیط های مرطوب استفاده کنید؛ باید از کولرهایی مجهز شده به سیستم رطوبت گیر استفاده کنید. کولرهای مجهز شده به این سیستم، به خوبی میزان رطوبت محیط را کنترل و تنظیم می کنند.

  • خرید کولر گازی دو اگزوزه

در صورتی که فشار هوای محیط برای شما اهمیت زیادی دارد، می توانید از کولرهای گازی دو اگزوزه استفاده کنید. چون کولرهای تک اگزوزه باعث کاهش فشار هوای محیط مورد نظر می شود.

اجزا کولر گازی پرتابل

یکی از ویژگی های منحصر به فرد کولر گازی پرتابل این است که با استفاده از تجهیزات و متریال های بسیار با کیفیت تولید می شود. چرا که میزان کیفیت اجزای کولر گازی تاثیر زیادی در کیفیت کلی کولر و ظرفیت آن دارد. از جمله اجزای داخلی کولر گازی پرتابل می توان موارد زیر را نام برد:

  • کویل اواپراتور و مبرد: این قطعه وظیفه خنک‌ کردن هوا را بر عهده دارد.
  • کویل کندانسور: از کویل کندانسور برای خنک ‌کردن مبرد داغ استفاده می شود.
  • کمپرسور: کمپرسور قابلیت و وظیفه افزایش دمای مبرد برای ایجاد فرایند تراکم را بر عهده دارد.
  • فن کولر: فن کولر نیز وظیفه منتقل کردن و جابه جایی هوا را بر عهده دارد.

قیمت کولر گازی پرتابل

قیمت کولر گازی پرتابل  و قیمت کولر گازی ایستاده کوچک برای منزل بر حسب برند مورد استفاده و اینکه ساخت خارج از کشور می باشد یا داخل متفاوت است . همچنین بسته به ظرفیت  کولر گازی پرتابل ،قیمت آن متفاوت می باشد.

انتخاب ظرفیت کولر گازی پرتابل

عوامل زیادی در انتخاب ظرفیت کولر گازی پرتابل وجود دارند، که هر کدام از این عوامل تاثیر مستقیمی در بازدهی کولر گازی دارد. عواملی مانند کاربرد، نوع اقلیم جغرافیایی، موقعیت ساختمان و متراژ ساختمان در انتخاب ظرفیت کولر گازی دخالت دارند. مهمترین فاکتور که نقش مهمی در انتخاب ظرفیت این دستگاه دارد متراژ ساختمان است.

برای دریافت مشاوره و اطلاع از آخرین موجودی و قیمت محصولات با ما تماس بگیرید