راهنمای خرید سیستم صوتی و تصویری

نکات مهم در خرید اسپیکر بلوتوثی

نکات مهم در خرید اسپیکر بلوتوثی

اسپیکرهای بلوتوثی را می‌توان در لیست اسپیکرهای قابل حمل قرار داد که از چندین سال پیش تا به الان، ما شاهد افزایش تقاضاها برای خرید اسپیکرهای بلوتوثی بودیم؛ این افزایش تقاضاها باعث شده تا شرکت‌های مطرح زیادی در سراسر جهان به مانند شیائومی هم برای تولید این محصولات، اقدام کنند.

همین مورد باعث شده تا تنوع‌های زیادی هم در اسپیکرهای بلوتوثی به وجود بیاید. البته درست است که تنوع‌های زیادی در اسپیکرهای بلوتوثی وجود دارد؛ ولی همین تنوع زیاد باعث شده تا مراحل خرید هم برای افرادی که اطلاعاتی در این زمینه ندارند، کمی سخت شود.

به همین جهت در ادامه مقاله از سایت ویم کالا، قصد داریم تا اطلاعات کاملی را درباره نکات مهم در خرید اسپیکر بلوتوثی را با شما در میان بگذاریم.

نکات مهم در خرید اسپیکر بلوتوثی

اسپیکر بلوتوثی یکی از وسایل صوتی پرکاربرد می باشد که در زمان خرید باید به یک سری نکات توجه نمود . اسپیکر بلوتوثی به دلیل استقبال افراد زیاد دارای تنوع زیادی می باشد.

 1.قابل حمل؟

قبل از خرید باید نوع کاربری اسپیکربلوتوث را مشخص کرد مثلا اسپیکر بلوتوث قابل حمل باشد و یا اسپیکربلوتوث مخصوص کامپیوتر باشد، ساندبارها و…

یادتان باشد که شما نمی‌توانید از اسپیکرهای بلوتوثی مخصوص کامپیوتر برای سفر استفاده کنید! البته قطعا امکانش وجود دارد؛ ولی به دلیل اینکه ویژگی‌های مربوط به کاربری قابل حمل را در اسپیکرهای بلوتوثی کامپیوتر نمیتوانید پیدا کنید، باعث میشود تا با یکسری مشکلاتی مواجه شوید.

اسپیکرهای قابل حمل بیشترین استقبال را بین افراد دارند. اسپیکرهای قابل حمل به دلیل انتقال جا به جایی مورد استقبال افراد قرار گرفته است. پس در اولین قدم از راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی باید کارایی اسپیکر خودتان را مشخص کنید.

2. بررسی روش های اتصال

یکی دیگر از نکات مهم در خرید اسپیکر بلوتوثی، مربوط به روش‌های اتصال در این اسپیکرها می‌شود. البته اینکه همه آنها دارای قابلیت اتصال از طریق بلوتوث هستند که هیچ شکی در آن نیست. ولی در بعضی از مواقع مثلا ممکن است که بلوتوث موبایل شما دچار مشکلاتی شده باشد و برای همین باید از روش‌های دیگری برای اتصال استفاده کنید.

اسپیکرهای قابل حمل به دوصورت وای فای و بلوتوثی تقسیم می شوند . اسپیکرهای بلوتوثی نسبت به اسپیکرهای وای فای بیشتر کاربرد دارد و اسپیکربلوتوثی به دلیل اینکه بلوتوث همیشه در دسترس هست ولی وای فای در همه جا در دسترس نیست، بیشتر مورد استقبال افراد قرار گرفته است ولی اسپیکر مدل وای فایی از نظر کیفیت صدا ، دارای جایگاه بهتری می باشد .

البته روش‌های اتصال مختلف دیگری به مانند کابل Aux، USB، SD Card و … هم وجود دارد که اگر در اسپیکرهای بلوتوثی که خریداری کردید وجود داشت، می‌توانید برای پخش موسقی، از آنها استفاده کنید. یادتان باشد که وجود روش‌های اتصال مختلف، می‌تواند تاثیرات مستقیمی را بر روی قیمت این محصولات بگذارد.

3. بررسی عمر باتری

سومین بخش از راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی قابل حمل، مربوط به بررسی عمر باتری می‌شود. برخی از اسپیکرها ، زمان کمتری شارژ را نگه می دارند و برخی دیگر زمان بیشتری شارژ را نگه می دارند. اگر مدت زمان زیادی را می خواهید از اسپیکر بلوتوث استفاده نمایید مثلا در طبیعت که دسترسی به برق نیست برای شارژ باتری ، باید باتری با مدت زمان بالای  نگهداری شارژ را انتخاب نمایید.

4. امکانات اسپیکر بلوتوثی

بررسی کردن امکانات اسپیکر بلوتوثی، برخی از تولیدکنندگان امکاناتی مانند پاوربانک، مقاوم در برابر آب ، مقاومت در برابر گرد و غبار ، قابلیت مکالمه و … را نیز اضافه کرده اند.

همانطور که در بالا هم توضیح دادیم، وجود این قابلیت‌ها می‌تواند تاثیرات مستقیمی را بر روی قیمت اسپیکرهای بلوتوثی بگذارد. پس یادتان باشد که در زمان خرید، هزینه‌های اضافی را برای محصولاتی که دارای امکانات بلا استفاده هستند پرداخت نکنید.

5. بررسی کردن میزان حساسیت سیم

برخی اسپیکرها دارای حساسیت سیم 87 دسیبل هستند که استاندارد هستند ولی برخی از اسپیکربلوتوث های ارزانتر استاندارد نیستند و این استاندارد را در نظر نگرفته اند.در اسپیکرهای بزرگتر باید حساسیت سیم را در نظر گرفت.

هر اسپیکر حداقل دارای 2 کانال اصلی است و 1 کانال برای صدای بم است . تعداد کانال خروجی در اسپیکربلوتوث ها را باید قبل از خرید دقت نمود.

6. بررسی ورژن بلوتوث

حتما در زمان خرید، ورژن بلوتوث را بررسی کنید. چون در صورت آپدیت بودن ورژن‌های بلوتوث، موسیقی با کیفیت بهتر و نویز کمتری پخش می‌شود. البته برخی از محصولات هم دارای قابلیت بروزرسانی بلوتوث هستند که اکثریت هم به دنبال محصولاتی با همین ویژگی هستند.

چون قابلیت آپدیت بلوتوث می‌تواند باعث کارایی بیشتر و افزایش عمر مفید این محصولات شود.

7. طول عمر بالا

یادتان باشد که اسپیکرهای بلوتوثی محصولاتی نیستند که شما بخواهید هر چند ماه، آن را تعویض کنید. برای همین باید حتما از طول عمر بالا اسپیکر بلوتوثی که قصد خریدش را دارید مطمئن شوید.

8. خرید از فروشگاه معتبر

و در آخرین بخش از راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی باید یادتان باشد که محصولات خودتان را باید از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید. یک فروشگاه معتبر، باید در زمان فروش اسپیکرهای بلوتوثی، یک گارانتی را به منظور تضمین کیفیت محصولاتش را به شما ارائه دهد.

ویم کالا یکی از بهترین فروشگاه‌ها در این زمینه به شمار می‌رود که با دارا بودن تیمی باتجربه و حرفه‌ای، می‌تواند کیفیت اسپیکرهای بلوتوثی خودش را تضمین کند. اگر قصد خرید اسپیکر بلوتوثی را داشتید، می‌توانید با بخش فروش ویم کالا تماس بگیرید.

فروشگاه ویم کالا اسپیکر بلوتوثی ارزان بانه  و بهترین اسپیکر بلوتوث با قیمت مناسب و با بهترین کیفیت را  به شما مشتریان می فروشد.