راهنمای خرید کولرگازی

طرز کار کولر گازی پرتابل

طرز کار کولر گازی پرتابل

هنگامی که رفته رفته هوا رو به گرمی می رود، تحمل هوای گرم برای بسیاری از افراد بسیار سخت و طاقت فرسا می شود. تنها راه حل برای رفع این مشکل نیز استفاده از لوازم سرمایشی است. وسیله ای که این روز ها به شدت مورد استقبال افراد قرار گرفته است، کولر گازی پرتابل یا همان کولر گازی قابل حمل است. دلیل این استقبال گسترده، بی ربط با مزایای آن نیست. چرا که کولر گازی قابل حمل تمامی سلیقه ها و نیاز های افراد را پوشش می دهد. مبحث اصلی که در این مقاله قصد صحبت درباره آن را داریم طرز کار کولر گازی پرتابل است که در ادامه شما را با آن آشنا خواهیم کرد.

کولر گازی پرتابل چیست؟

اگر مقالات پیشین وب سایت ویم کالا را مطالعه کرده باشید، توضیحات کامل و با جزئیاتی در مورد کولر گازی پرتابل ارائه داده ایم. کولر گازی پرتابل وسیله ای سرمایشی است که نسبت به کولر های معمولی مزایای مضافی نیز دارد. در اصل، به دلیل قابلیت حمل و جا به جایی است که این نوع کولر ها را پرتابل نامیده اند. کولرگازی پرتابل، ثابت نیست و یا بر روی دیوار نصب نمی شود؛ بلکه شما می توانید هر کجا که نیاز دارید از آن استفاده کنید. کار با این نوع کولر بسیار آسان است. اندک تجهیزاتی که برای نصب کولر گازی پرتابل نیاز دارید روند نصب آن را برای شما بسیار آسان تر می کند.

کولر گازی پرتابل نیز همانند دیگر کولرها در سایز ها و توان های مختلفی وجود دارد که شما می بایست با در نظر گرفتن محیط اتاق یا ساختمان و نیاز خود، قدرت مناسب کولر گازی را انتخاب و استفاده نمایید. شما می توانید مطالب بیشتری را در مقاله کولر گازی پرتابل چیست مطالعه نمایید.

برای دریافت مشاوره و اطلاع از آخرین موجودی و قیمت محصولات با ما تماس بگیرید

نحوه عملکرد کولر گازی پرتابل

در این بخش ابتدا نحوه نصب کولر گازی پرتابل را با هم مرور می کنیم. می توان گفت راحت ترین کار در استفاده از بخاری گازی، نصب آن است. شما تنها با چند حرکت می توانید نصب کولر گازی پرتابل را انجام دهید. کولر گازی خریداری شده را از کارتن خارج کرده و شلنگ تهویه آن را متصل کنید. یک سر شلنگ تهویه را به خارج از منزل هدایت کنید. حال می توانید کولر گازی را به برق متصل کرده و آن را روشن کنید. البته توصیه می شود نصب کولر گازی را به متخصص و تکنسین این کار بسپارید.

طرز کار کولر گازی پرتابل، از سیستم تبرید پیروی می کنند. به این صورت که فنی که در داخل دستگاه تعبیه شده است، هوای گرم درون اتاق شما را به داخل کشیده، گرما و رطوبت آن را گرفته و هوای خنک را دوباره توسط فن ها به اتاق باز می گرداند.

رطوبتی که از هوای محیط اتاق گرفته شده است، متراکم می شود. این رطوبت متراکم شده، قطره قطره جمع می شود؛ که می توان در خروجی آن ظرفی قرار داد و پس از پر شدن آن به صورت دستی تخلیه شود یا می توان مسیری برای خروج آب به بیرون ایجاد کرد تا به طور خودکار و بدون نیاز به دخالت انسان، آب تخلیه شود.

استفاده از کولر گازی پرتابل مزایای زیادی برای شما دارد که مهم ترین آن قابل حمل بودن آن است که محوریت نام آن نیز حول همین ویژگی است. به راحتی می توانید کولر را بین اتاق ها جا به جا کنید. پس اگر مستاجر هستید استفاده از کولر گازی پرتابل گزینه مناسبی برای شماست. به راحتی می توانید کولر گازی پرتابل کوچک را بین خانه ها و اتاق ها جا به جا کنید.

از آن جا که کولر گازی پرتابل علاوه بر مکش هوای گرم، رطوبت هوا را نیز می گیرد، گزینه مناسبی برای مناطق مرطوب و شرجی کشور است.

قیمت کولر گازی پرتابل کم مصرف، نسبت به دیگر کولر های گازی، کمتر است. علاوه بر آن، این کولر ها بسیار کم هزینه هستند و شما حتی برای نصب آن نیز نیاز به هزینه های اضافی نصب ندارید. (البته در صورتی که آگاهی لازم در این زمینه را داشته باشید.)

این ها تنها بخشی از مزایای کولر گازی پرتابل هستند. اما در کنار در نظر گرفتن تمامی این موارد، رعایت یک سری نکات بسیار مهم است.

  • مکانی که کولر گازی قرار می گیرد بسیار مهم است. توجه داشته باشید که کولر گازی پرتابل در معرض نور یا گرمای خورشید قرار نگیرد. در این صورت تاثیری که گرمای خورشید بر روی کولر گازی می گذارد، باعث می شود تا کولر توان بیشتری را برای خنک کردن مصرف کند و در نهایت طول عمر دستگاه کاهش می یابد.
  • نکته بعدی که جزو کار های مهم به حساب می آید و بایستی به آن توجه شود، بررسی فیلتر کولر گازی است. عموما توضیه می شود تا هر دو ماه نسبت به بررسی فیلتر اقدام کنید. تمیز بودن فیلتر کولر گازی عملکرد بالای کولر را تضمین می کند. توجه داشته باشید در صورتی که فیلتر آلوده باشد، توانی که کولر نیاز دارد تا محیط را خنک کند چند برابر می شود.
  • توصیه می شود خروجی کولر گازی پرتابل فاقد هر گونه پیچ خوردگی باشد. توجه داشته باشید که لوله خروجی را در صاف ترین حالت ممکن نصب کنید تا تهویه به درستی صورت بگیرد. با این کار هزینه برق نیز کاهش پیدا می کند؛ چرا که در این حالت دستگاه توان زیادی برای تهویه نیاز مصرف نمی کند.

آنچه به عنوان سخنان پایانی قابل ذکر است را از این جهت بیان می کنیم که در روز هایی که ظاهر منازل از اهمیت بالایی در بین افراد برخوردار هستند، استفاده از کولر گازی پرتابل، حتی ذره ای از این زیبایی نمی کاهد؛ چرا که کولر گازی پرتابل از ظاهری مدرن برخوردار است و جلوه ی زیبایی نیز به محیط خانه، اداره یا دفتر کار شما می دهد.

به نوعی می توان گفت تمامی آنچه شما از یک کولر گازی می خواهید، در کولر گازی پرتابل کم مصرف جمع آوری شده است؛ زیبایی، کارایی بالا، هزینه پایین چه در خرید و چه در مصرف و بسیاری از موارد دیگر.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید، نصب و تعمیرات با مشاوران و متخصصان وب سایت ویم کالا در ارتباط باشید.