راهنمای خرید کولرگازی

قیمت کولر گازی پرتابل کم مصرف

قیمت کولر گازی پرتابل کم مصرف

کولرگازی پرتابل چیست؟ 

یکی از بهترین وسایل سرمایشی که برای خنک کردن فضاهای نسبتا کوچک و متوسط مورد استفاده قرار می گیرد، کولر گازی پرتابل کم مصرف است. یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع کولر وزن سبک و قابلیت حمل آسان آن ها است. به همین دلیل می توان آن را به قسمت های مورد نظر حمل کرد و مورد استفاده قرار داد. علاوه بر این، در زیر کولر چرخ های کوچکی تعبیه شده که حمل آن را آسان تر می کند. عملکرد کولر گازی پرتابل بدین صورت است که کلیه قطعات داخلی آن شامل فن، کندانسور، اپراتور و … داخل کولر تعبیه شده، و به همین دلیل نیازی به قرار دادن کولر و کمپرسور آن در فضای بیرونی نیست. صرفا کافی است که لوله خرطومی متصل به کولر را به فضای بیرون از محیط اتاق یا منزل منتقل کنید تا هوای گرم به بیرون هدایت شود. همراه ما باشید تا به صورت کامل تر با کولر گازی پرتابل کم مصرف، انواع آن و سایر مزایای آن آشنا شوید.

جهت مشاوره در خرید و قیمت محصولات با تیم سفارشات ویم کالا در تماس باشید.

قیمت کولر گازی پرتابل

انواع کولر گازی پرتابل

کاربرد کولر گازی پرتابل امروزه تا حدی افزایش یافته که انواع کولرها با ظرفیت ها و طراحی های متفاوت و منحصر به فرد تولید می شوند. به همین دلیل بر اساس کاربرد مورد نظر یا نیاز خود می توانید بهترین مدل را خریداری کنید. انواع کولر گازی پرتابل شامل موارد مهم زیر است:

  • کولر گازی پرتابل تک لوله

یکی از رایج ترین انواع کولر گازی پرتابل مدل تک لوله آن است که قیمت مقرون به صرفه تری در مقایسه با سایر مدل های دیگر دارد. عملکرد این نوع کولر گازی بدین صورت است که به یک لوله خرطومی مجهز شده و سپس این لوله در فضای بیرون از اتاق یا محیط مورد نظر قرار می گیرد تا گرمای محیط به بیرون منتقل شود. یکی از ویژگی های مهم کولر گازی این است که هوای گرم داخل اتاق را به داخل می کشد تا محیط را خنک کند. به همین دلیل توصیه می شود که درب اتاق یا محیط مورد نظر را ببندید یا محیط خنک بماند و انرژی هدر نرود.

  • کولر گازی پرتابل دو لوله

یکی دیگر از بهترین کولرهای گازی پرتابل، مدل دو لوله آن است که مصرف انرژی کم تری در مقایسه با لوله های مدل قبلی دارد. به همین دلیل قیمت آن در مقایسه با مدل ذکر شده در بالا گران تر است. عملکرد کولر گازی پرتابل دو لوله نیز بدین صورت است که یکی از لوله های هوای تازه را از بیرون وارد محیط می کند. سپس لوله دیگر هوای گرم را از داخل محیط خارج می کند. به همین دلیل شاهد افت فشار نخواهید بود و همچنین دمای اتاق هم مطبوع تر خواهد بود. یکی از ویژگی های مهم این کولر نصب سخت آن در مقایسه با مدل اول است. به همین دلیل کم تر مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت کولر گازی پرتابل

ویژگی های کولر گازی پرتابل

هر کدام از انواع کولرهای گازی و اسپلیت ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آن را از سایر کولرهای دیگر متمایز می کند. کولر گازی پرتابل نیز ویژگی های قابل ملاحظه و مهمی دارد که به شرح زیر است:

  • کولر گازی پرتابل به دلیل وزن کم و همچنین ظاهر کوچکی که دارد، به راحتی قابل حمل است. به همین دلیل استفاده از آن برای محیط های کوچک و با متراژ 30 متر مربع پیشنهاد می شود.
  • یکی از مهم ترین ویژگی های دیگر کولر گازی پرتابل امکان کنترل و تنظیم دما از راه دور و با استفاده از کنترل است. علاوه بر این، از جمله مهم ترین تجهیزات داخلی این کولر می توان نمایشگر LCD، کم صدا، فیلتر قابل شستشو، تنظیم دور فن برای پرتاب و … را نام برد.
  • برای استفاده از کولر گازی نیازی به نصب یا متصل کردن به دیوار نیست.
  • کولرهای قابل پرتابل با ظرفیت های مختلف و به منظور استفاده در محیط های مختلف تولید و عرضه می شود. کاربردی ترین کولرها دارای ظرفیت 9000 ، 12000 و 15000 هستند.
  • کولرهای گازی دارای مبرد 410 با راندمان بالا هستند.

مزایای کولر گازی پرتابل

استفاده از کولرهای گازی پرتابل به دلیل عملکرد خاص و همچنین ویژگی های منحصر به فرد آن، مزایای مختلفی به همراه دارد. از جمله مهم ترین مزایای کولر گازی پرتابل می توان موارد مهم زیر را نام برد:

  • وزن سبک و ابعاد کوچک آن به حمل آسان کمک می کند.
  • برخلاف اسپیلیت ها برای استفاده از آن نیازی به نصب کردن ندارد.
  • مصرف انرژی کولرها کم است.
  • قیمت مقرون به صرفه ای دارد.
  • باعث کاهش رطوبت محیط شهرهای شرجی می شود.
  • باعث اشغال شدن فضای کمی می شود.
  • فضای بسیار کمی را اشغال می کند.
  • برای محیط های کوچک مانند خانه های آپارتمانی، ساختمان های استیجاری، مغازه ها و محیط های اداری بهترین انتخاب است.

قیمت کولر گازی پرتابل

قیمت کولر گازی ایستاده کوچک برای منزل

بحث قیمت کولر گازی ایستاده کوچک برای منزل ، یک بحث پیچیده‌ای است؛ چون عوامل بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند به صورت مستقیم بر روی قیمت آن تاثیر بگذارند. در ادامه چند نمونه از مهم‌ترین این موارد را به شما توضیح می‌دهیم:

  • برند کولر گازی: این مورد بر هیچ کسی پوشیده نیست که برند هر محصول، می‌تواند بر روی قیمت آن نیز تاثیرات مستقیمی بگذارد که کولر گازی ایستاده کوچک هم از این قائله، مستثنی نیستند.
  • نوع موتور: موتور را می‌توان به عنوان قلب کولرهای گازی معرفی کرد؛ چون هر گونه عیب و ایراد در موتور، می‌تواند بر روی عملکرد کل کولر گازی، تاثیر بگذارد. قاعدتا هر چه کیفیت موتور کولرگازی بهتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است.
  • مدل کولر گازی ایستاده: مدل‌های مختلفی از کولر گازی ایستاده وجود دارد که هر کدام از آنها هم دارای قیمت‌های متفاوتی هستند..
  • کارایی: قطعا قیمت کولر گازی ایستاده کوچک برای منزل، با قیمت کولرهای گازی برای مکان‌های دیگر به مانند محل کار و … یکسان نیست. چون قطعا کاربرد و ویژگی‌های متفاوتی دارند که می‌تواند به صورت مستقیم، بر روی قیمت نهایی کولر گازی ایستاده، تاثیر بگذارد.
  • امکانات: امکانات کولرگازی تاثیر مستقیمی بر روی قیمت آن نیز دارد. به این صورت که هر چه امکانات آن بیشتر باشد، قیمت بالاتری را نیز دارند.
  • قیمت ارز: فکر کنم که دیگر همه متوجه تاثیرات قیمت دلار بر روی قیمت‌ محصولات شده باشند؛ مخصوصا این روزها که بازار، نوسانات زیادی را تجربه می‌کند! تغییرات قیمت ارزها می‌تواند به صورت مستقیم، باعث کم یا زیاد شدن قیمت کولر شود.
  • زمان خرید: باید این موضوع را بدانید که قیمت کولرها در فصول سرد، کم‌تر از فصول گرم هستند. چون قطعا در فصل گرما، تقاضا برای خرید کولرها بیشتر می‌شود و قطعا افزایش تقاضا می‌تواند تاثیرات مستقیمی را بر روی افزایش قیمت بگذارد.

جهت مشاوره در خرید و قیمت محصولات با تیم سفارشات ویم کالا در تماس باشید.

تفاوت کولر گازی قابل حمل با ایستاده چیست؟

 یکی از مهم ترین نکاتی که زمان خرید کولر گازی پرتابل باید به آن توجه کافی داشته باشید، بررسی ویژگی ها و تفاوت های بین کولر گازی قابل حمل و ایستاده است. از جمله مهم ترین تفاوت های این دو نوع کولر می توان به موارد مهم زیر اشاره کرد:

  • کولر گازی ایستاده به صورت دو تکه ساختمان می شود. سپس پنل اصلی داخل ساختمان قرار می گیرد و کندانسور آن نیز بیرون ساختمان نصب می گردد. در صورتی که برای استفاده از کولر گازی قابل حمل نیازی به نصب کولر نیست. بلکه می توان آن را در هر قسمتی از محیط قرار داد.
  • از کولر گازی ایستاده می توان برای محیط های بزرگ و با متراژ زیاد استفاده کرد. در صورتی که استفاده از کولر گازی قابل حمل برای محیط های کوچک پیشنهاد می شود.
  • کولر گازی ایستاده قابلیت و توانایی پرتاب باد با توان زیاد را دارد. اما کولر گازی قابل حمل پرتاب باد کم تری دارد.
  • کولر گازی ایستاده را باید نصب کرد و امکان جابه جایی آن وجود ندارد. در حالی که برای نصب کولر گازی قابل حمل نیازی به نصب یا کمک گرفتن از نصاب نیست و به راحتی می توان آن را جابه جا کرد.

میزان صدای کولر گازی پرتابل چقدر است؟

یکی از مهم ترین مواردی که زمان خرید کولر گازی پرتابل مطرح می شود، در مورد میزان صدای کولر است. به طور کلی میزان صدای کولر گازی پرتابل زیاد و اذیت کننده نیست. اما با افزایش مدت زمان استفاده از این کولر، علاوه بر این که نیاز به تعویض فیلترها است، میزان صدای کولر نیز افزایش می یابد. بنابراین به طور کلی می توان گفت که عوامل مختلفی از جمله سن کولر، مدت زمان استفاده از کولر، نحوه نگه داری و تعمیر کولر، و … همگی در تولید صدا و میزان صدای کولر گازی پرتابل موثر هستند.

قیمت کولر گازی کوچک رومیزی

همان طور که می دانید یکی از بهترین وسایل سرمایشی پر کاربرد برای فصول گرم، کولر گازی است. امروزه انواع کولر گازی با مشخصات و ویژگی های مختلفی تولید و عرضه می گردد که یکی از کاربردی ترین آن ها، کولر گازی کوچک رومیزی است. سایز کوچک و بسیار استاندارد این کولر بدین صورت است که می توان آن را روی سطوح کوچک قرار داد و از آن استفاده کرد. با این وجود این کولر به دلیل قیمت مقرون به صرفه ای که دارد، می توان از آن برای مصارف و مکان های مختلف و با متراژ کوچک استفاده کرد. به طور کلی قیمت کولر گازی کوچک رومیزی به عوامل مختلفی از جمله برند دستگاه، نوع کولر گازی (تک لوله، دو لوله)، ظرفیت کولر و … بستگی دارد.

به همین منظور در این مقاله قصد بررسی قیمت کولر گازی کوچک رومیزی را داریم.

نحوه کار کردن کولر گازی کوچک رومیزی

نحوه عملکرد و استفاده از کولر گازی کوچک رومیزی شامل موارد مختلف زیر است:

  • انتخاب محل قرار دادن کولر: ابتدا بر اساس کاربرد و مکانی که قصد خنک کردن آن را دارید، ابتدا کولر را در محلی قرار دهید که تهویه مناسب داشته و هوا به درستی جریان مناسبی داشته باشد.
  • روشن کردن کولر: برای روشن و خاموش کردن کولر کافی است دکمه power را فشار دهید.
  • تنظیم دما: با استفاده از دکمه های مربوطه، دمای کولر را بر اساس متراژ و کاربرد مورد نظرتان تنظیم کنید.
  • تنظیم سرعت باد: با استفاده از دکمه های مربوطه و بر اساس میزان گرمی هوا، یا متراژ اتاق و محل مورد نظر، سرعت باد کولر را تنظیم نمایید.
  • تعیین محدوده پوشش کولر: با توجه به این که به طور کلی از کولرهای گازی رومیزی برای محیط های کوچک استفاده می شود، کولر را در محدوده ای قرار دهید که به خوبی قابلیت خنک کردن و پوشش دادن محیط را داشته باشد.
  • خاموش کردن کولر: هر زمان که نیاز به استفاده از کولر نداشتید، آن را حتما از برق بکشید. با این کار از ایجاد نوسانات برقی و همچنین آسیب رسیدن به کولر جلوگیری می شود.

کولر گازی پرتابل کوچک

خرید کولر گازی پرتابل کوچک بهترین انتخاب برای خنک کردن محیط ها و اتاق های کوچک و با متراژ کم است. حتی به دلیل عملکرد بسیار عالی و سایز کوچک و وزن کمی که دارد، می توان از آن برای خنک کردن ماشین یا چادر مسافرتی هنگام سفر استفاده کرد. علاوه بر این، این کولر به دلیل سایز کوچکی که دارد، بهترین وسیله سرمایشی است چون فضای زیادی را اشغال نمی کند.